Hello Belgium Railpass: na 1 week 1,5 miljoen aanvragen

Eén week na de lancering hebben al meer dan 1,5 miljoen mensen de ‘Hello Belgium Railpass’ aangevraagd, de gratis twaalfrittenkaart voor de trein. Deze kan nog tot 30 september worden aangevraagd via de website hello-belgium.be.

Alle inwoners van België ouder dan 12 jaar kunnen de gratis Railpass aanvragen. Kinderen jonger dan 12 reizen al gratis indien ze begeleid worden. Let wel: de aanvragen voor kinderen die tussen nu en eind maart 2021 12 jaar worden, dienen eveneens tegen eind september worden ingediend. Wie de treinkaart heeft aangevraagd, krijgt die binnen de 8 à 10 dagen in de bus.

De ‘Hello Belgium Railpass’ kan worden gebruikt vanaf maandag 5 oktober en tot woensdag 31 maart 2021. De kaart geeft recht op twee treinritten per maand, ofwel één reis heen en terug. Reizen kan tijdens de week vanaf 9 uur en om het even wanneer tijdens het weekend.

Dimitri Temmerman Woordvoerder NMBS

Met meer dan 900.000 reizigers per dag (voor de COVID-19 crisis) wenst NMBS de oplossing te zijn voor een comfortabele en duurzame mobiliteit in België. Haar streefdoel zijn tevreden klanten die de trein als een evidente oplossing voor hun mobiliteitsbehoeften zien. NMBS investeert daarom in een klantgericht vervoersmodel, stipte en goed onderhouden treinen en comfortabele en functionele stations die naadloos aansluiten op andere intermodale vervoersmodi. NMBS telt 18.400 medewerkers die samen elke dag opnieuw de klant centraal stellen.