NMBS lanceert haar nieuwe jobsite

NMBS heeft haar gloednieuwe jobsite gelanceerd. Die ziet er niet alleen helemaal anders uit, er zijn ook tal van nieuwigheden. Zo kunnen kandidaten hun toekomstige werkomgeving ontdekken dankzij 360°-beelden, zijn er job alerts die je verwittigen van zodra er een relevante vacature is en zijn er heel wat video’s met collega’s die vertellen wat werken bij NMBS zo boeiend en aantrekkelijk maakt. Met haar nieuwe jobsite wil NMBS nog meer getalenteerde kandidaten overtuigen om te solliciteren voor één van de vele jobs.

De nieuwe jobsite bevat tal van nieuwigheden. Het meest in het oog springend zijn de 360°-beelden waarmee bezoekers virtueel kunnen binnenkijken in de bekende en minder bekende werkomgevingen van NMBS.

Daarnaast werden veel nieuwe video’s en testimonials gemaakt van medewerkers die antwoorden op de vraag wat werken bij NMBS voor hen betekent. Uiteraard komen de meest zichtbare jobs zoals treinbegeleider of commercieel bediende ​ aan bod, maar daarnaast komen ook medewerkers in veel minder bekende of zichtbare jobs aan het woord. Denk maar aan een business analyst, supply chain manager of legal expert.

Ook nieuw is de mogelijkheid om job alerts te creëren, waarmee je via e-mail op de hoogte wordt gebracht van nieuwe vacatures bij NMBS in overeenstemming met jouw verwachtingen en profiel. Verder vinden kandidaten er ook een handig kaartje met een overzicht van alle jobs bij NMBS in heel België.

Naast een nieuwe jobsite werd in samenwerking met HR Rail, de juridische werkgever van het personeel, ook het rekruteringsproces verder gedigitaliseerd en door een nieuwe tool ondersteund.

Zowel door de jobsite als de nieuwe rekruteringstool wordt de gebruikerservaring van sollicitanten verbeterd. De tools moeten NMBS en HR Rail ook helpen om de komende jaren hun rekruteringsdoelstellingen te halen.

Dit jaar worden zo’n 1300 medewerkers in de meest uiteenlopende jobdomeinen gezocht. Solliciteren kan via www.nmbs.be/jobs.